Prihodnost urbane mobilnosti so hitre kolesarske povezave

6. junija 2025

Velenje je 4. junija gostilo četrto nacionalno kolesarsko konferenco, ki je v ospredje postavila enega ključnih izzivov sodobnih mest: umeščanje hitrih kolesarskih povezav v urbana okolja. Dogodek, organiziran v sodelovanju Ministrstva za okolje, podnebje in energijo ter Mestne občine Velenje, je bil namenjen spodbujanju trajnostne dnevne mobilnosti. 

Minister Bojan Kumer je poudaril, da ministrstvo močno podpira razvoj trajnostne mobilnosti – z več kot 86 milijoni evrov kohezijskih sredstev ter subvencijami za nakup električnih in tovornih koles. Od leta 2019 je bilo v kolesarsko infrastrukturo vloženih skoraj 200 milijonov evrov, v načrtu pa je še dodatnih 71 milijonov do konca leta 2029. “Naš cilj je, da za potrebe dnevne mobilnosti državljani postopno avtomobile nadomestijo z bolj trajnostnimi oblikami prevoza,” je dejal minister Kumer.

Župan Velenja Peter Dermol je izpostavil pionirske korake mesta na področju trajnostne mobilnosti – od brezplačnega avtobusnega prevoza do izposoje koles. Velenje je danes prepoznavna kolesarska destinacija, predana tudi digitalizaciji storitev in ozaveščanju prihodnjih generacij o pomenu trajnostnega načina življenja.

Posebni gost konference, namestnik nizozemskega veleposlanika Bram van Lieshout, je povedal, da je na Nizozemskem kolesarjenje del nacionalne identitete. Uspeh pa ni rezultat zgolj dobre infrastrukture, temveč tudi urejene podporne infrastrukture, kot so varne kolesarnice in tuši na delovnih mestih.

Strokovnjaki iz tujine so opozorili, da čeprav Slovenija napreduje, kolesarsko omrežje še ni povezano in varno na vseh odsekih. David Gaarsdal Rønnov iz Kopenhagna je predstavil uspešen model povezovanja občin pri gradnji medmestnih kolesarskih avtocest, ki bistveno prispevajo k bolj zdravemu in dostopnemu življenju v mestu. Herbert Tiemens iz Utrechta pa je izpostavil pomen varnosti in privlačnosti kolesarskih poti, zlasti na dnevnih poteh do 25 km, ter Sloveniji priporočil nadgradnjo obstoječe mreže.

Da je Slovenija priljubljena destinacija za kolesarske počitnice, je potrdila tudi Annika Morath iz Podonavske pisarne v Ulmu, ki je partner na projektu Active2Public Transport. Vsekakor pa vidi še neizkoriščen potencial v promociji kolesarjenja med domačimi uporabniki in izboljšavah prevoza koles z vlakom.

Udeleženci kolesarske konference so celodnevno druženje sklenili s kolesarsko turo, na kateri so si ogledali velenjsko kolesarsko infrastrukturo in slikovito kolesarsko pot Štrekna.

Utrinki z dogodka in predstavitve govorcev so že na voljo na spletni strani konference www.kolesarska-konferenca.si.

Se vidimo ponovno prihodnje leto, 3. junija 2026, v Ljubljani.

Prihodnost urbane mobilnosti so hitre kolesarske povezave

Avtor slike: Daniel Novakovič, STA.

Loader