Hoja je pogosto razumljena kot fizična aktivnost, poudarja se njen pomen za zdravje, počutje, socialno vključenost, za okolje, privlačnost prostora, celo za gospodarstvo. Manj pa se poudarja pomen hoje kot sestavnega dela prometa.
Hoja je prometni način, ki najmanj obremenjuje okolje in prostor, saj ne porablja energije, ne povzroča izpustov, za premikanje porabi malo prostora, infrastrukturno ni zelo zahtevna in ne potrebuje dodatnega prostora za parkiranje. Hoja je najbolj naraven, demokratičen, zdrav in socialno pravičen način mobilnosti.
Hoja je ključna tudi v navezavi z javnim potniškim prometom, obenem pa se tudi večina poti z avtomobilom začne ali konča peš. Hoja tako ni le pomemben prometni način sam po sebi, temveč tudi ključni del, tako imenovani »prvi« oziroma »zadnji kilometer« skoraj vsake kombinirane poti.
Na MOPE smo izdali smernice za infrastrukturo za hojo, ki jih je pripravila Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo. Sodelovali smo tudi pri pripravi Celovitega načrta za hojo v okviru Panevropskega programa za promet, zdravje in okolje pod pokroviteljstvom UNECE in WHO.
Povezave: