Četrta nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo polna navdihujočih zgodb

6. junija 2025

Četrta nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo polna navdihujočih zgodb

S 25. majem se je zaključila že četrta izvedba vseslovenske pobude Polni zagona kolesarimo v službo, ki je tudi letos osem tednov uspešno spodbujala zaposlene po vsej državi, naj svojo vsakodnevno pot v službo opravijo s kolesom namesto z avtomobilom. Pobuda je v tokratni izvedbi navdušila skoraj 2000 udeležencev iz 98 občin, ki so skupaj prekolesarili več kot 230.000 kilometrov, prihranili 36 ton CO₂ in okrepili kolesarsko kulturo v podjetjih.

Spremembe se začnejo pri delodajalcih

Poleg beleženja kilometrov, s katerim udeleženci krepijo zdrav življenjski slog in spodbujajo trajnostno mobilnost, je letošnja izvedba prinesla tudi nekaj novosti – med drugim prenovljen sistem za beleženje kilometrov za delodajalce. Slednje je bilo dodatna motivacija, da si je uporabniški profil za spremljanje prekolesarjenih kilometrov zaposlenih preko celega leta doslej ustvarilo 79 delodajalcev. Prav tako pa se je z omogočanjem povezovanja udeležencev v ekipe krepila tekmovalnost. V izzivu je bilo kar 166 ekip, prvih deset pa je tudi javno objavljenih na spletni strani.

Še posebno navdihujoče pa so zgodbe nekaterih, ki so zaposlene spodbujali prek internih kampanj, simbolnih nagrad, promocijskih majic in celo sistemskih spodbud. Decathlon je na primer trajnostno mobilnost nagradil s 0,21 € na prevožen kilometer, kar zaposlenim mesečno lahko prinese do 50 €. V Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo Kranj pa so ekipe »Štorklje na kolesih« ustvarile izjemno timsko vzdušje in motivacijo tudi za tiste, ki prej o kolesarjenju niso razmišljali. Navdihujoča zgodba prihaja tudi s Filozofske fakultete, kjer so mladi geografi vodstvu fakultete poslali pobudo za izboljšanje kolesarske infrastrukture – s pozitivnim odzivom dekanata, ki načrtuje uresničitev predlogov. V občini Ruše pa se je interna pobuda podjetja Geberit razširila v pravo lokalno gibanje: k sodelovanju so povabili občinske službe, osnovno in srednjo šolo, policijo in sosednja podjetja. Ruše so tako po številu aktivnih kolesarjev glede na število prebivalcev prehitele celo prestolnico

Kolesarimo, popravljamo, povezujemo

Letos je bila pobuda podprta tudi z 10 brezplačnimi kolesarskimi popravljalnicami, ki so se v času kampanje odvile po različnih slovenskih krajih. Popravljalnice so prispevale k boljši tehnični pripravljenosti koles in spodbudile mnoge, da so svoje dvokolesnike ponovno spravili v pogon.

»Pomembno je izpostaviti, da so ravno zaradi angažiranja posameznikov v podjetjih nastale zgodbe, ki so navdih tako ekipi, ki pripravlja pobudo Polni zagona, kot tudi delodajalcem in lokalnim oblastem. Imamo primere, kjer so pobudo prevzeli direktorji, ki so prebudili tekmovalni duh, drugje so sodelavci skupaj kolesarili, ali pa so podjetja dodala finančne nagrade. To je dokaz, da se spremembe začnejo z majhnimi, a iskrenimi dejanji,« je poudarila Anja Slapničar iz IPoP in dodala, da bodo zgodbe, ki motivirajo in navdihujejo v ospredju prihodnje leto. 

Občine z največ zagona

V letošnjem osemtedenskem izzivu, ki je potekal od 31. marca do 25. maja, je skoraj 2000 udeležencev iz 98 občin skupaj prekolesarilo več kot 230.000 kilometrov ter prihranilo 36 ton CO₂, kolikor ga v enem letu absorbira 743 odraslih dreves. 
Med 98 občinami, iz katerih prihajajo udeleženci pobude, posebej izstopa občina Ruše, ki se je uvrstila na sam vrh po številu kolesarjev glede na število prebivalcev. Sledijo Ljubljana, Kranj, Vodice in Škofja Loka, kar dokazuje, da se kolesarska kultura uspešno razvija tako v večjih mestih kot v manjših lokalnih skupnostih.
Organizatorji – Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, IPoP – Inštitut za politike prostora in Urbanistični inštitut RS – verjamejo, da se učinki pobude ne končajo z zadnjim dnem izziva. Spremembe navad, nove prakse v podjetjih in utrjevanje kolesarske kulture bodo še naprej krepili lokalne skupnosti – en obrat naenkrat.


Partnerji projekta: Pobuda Polni zagona kolesarimo v službo je nastala v sklopu projekta LIFE IP CARE4CLIMATE, v sodelovanju z IPoP - Inštitutom za politike prostora, Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo in Urbanističnim inštitutom Slovenije.

Ponovno se skupaj zaženemo spomladi 2026.

Ekipa Polni zagona

Članek je bil prvotno objavljen na spletni strani polnizagona.si

Loader