
Na letošnji podelitvi European Parking Awards 2025, ki jo organizira Evropsko parkirno združenje (EPA), je v kategoriji ESG – okolje, družba in upravljanje nagrado prejel konzorcij RRA LUR – LUZ – IPoP za pripravo Nacionalnih smernic za pripravo Načrtov izvajanja parkirnih politik. Smernice so nastale v okviru projekta Ministrstva za okolje, podnebje in energijo - izvajanja operacije Mehki ukrepi trajnostne mobilnosti, sofinancirane s sredstvi EU iz Kohezijskega sklada, v sklopu ukrepa Trajnostna parkirna politika.
EPA Awards, pogosto imenovane kar "oskarji parkirnega sektorja", vsako leto nagradijo najboljše projekte na področju parkiranja v Evropi. Letos je bilo prijavljenih rekordno število projektov, kar odraža hitro transformacijo industrije v smeri digitalizacije, pametne mobilnosti in trajnostnega razvoja. Kategorija ESG je ena izmed treh novih kategorij, ki poudarjajo pomen trajnostnih in družbeno odgovornih pristopov v upravljanju parkirnih politik. Slovenski projekt je prepričal mednarodno strokovno komisijo z inovativnim in celostnim pristopom k oblikovanju smernic, ki prispevajo k bolj učinkovitemu, pravičnemu in okolju prijaznemu urejanju parkirne politike na nacionalni ravni.
Iskrene čestitke konzorciju RRA LUR – LUZ – IPoP za izjemen dosežek, ki postavlja Slovenijo na zemljevid naprednih in trajnostno usmerjenih parkirnih praks!
Kako so nastale smernice?
Nacionalnih smernic za pripravo Načrtov izvajanja parkirnih politik so rezultat sodelovanja različnih strokovnjakov in institucij ter temeljijo na konkretnih izkušnjah iz prakse. Občini Medvode in Škofja Loka sta sodelovali kot pilotni občini, kjer so bile smernice najprej preizkušene v praksi. Na podlagi teh pilotov sta nastala Načrta izvajanja parkirnih politik, ki sta že sprejeta in javno dostopna. Izkušnje iz obeh občin so pomembno prispevale k vsebinski zasnovi končnih smernic.
V okviru izvajanja projekta Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, ukrepa Trajnostne parkirne politike, je bil izveden tudi temeljit pregled tujih in domačih dobrih praks in zakonodajnih okvirov, povezanih s parkirno politiko. Pomemben prispevek je dodal tudi konzorcij ZUM – UIRS – PNZ, ki je pripravil:
- priporočila in usmeritve na področju mobilnostnih točk (P + R) za Slovenijo,
- priporočila za upravljanje parkiranja v turističnih in zavarovanih območjih,
- tehnična izhodišča za urejanje parkirnih površin.
Priporočila bodo izdana v kratkem in objavljena na sptm.si
Digitalna orodja za podporo parkirni politiki
Pomemben rezultat ukrepa je tudi razvoj digitalnega orodja SIPARK – nacionalne parkirne platforme, ki je namenjena občinam in upravljalcem javno dostopnih parkirnih mest, za evidentiranje javno dostopnih parkirnih mest v Sloveniji. SIPARK omogoča:
- analizo izvajanja ukrepov parkirne politike,
- enotno metodologijo zbiranja podatkov,
- interoperabilnost in dostopnost podatkov v skladu z evropskimi direktivami (EU 2010/40, 2019/1024 in Delegirano uredbo 2017/1926).
Podatki iz SIPARK se ažurno prenašajo na Nacionalno točko dostopa (nap.si) in so javno dostopni ter na voljo razvijalcem spletnih orodij, za informiranje končnih uporabnikov, ki iščejo možnosti za parkiranje.
Vabljeni k registraciji in uporabi platforme!