Kako izboljšati mestni promet v skladu z načeli trajnostne mobilnosti

1. junija 2022

Kako izboljšati mestni promet v skladu z načeli trajnostne mobilnosti

Med 17. in 18. majem, je v češkem mestu Jihlava potekala Nacionalna kolesarska konferenca Citychangers 2030. Več kot 100 strokovnjakov, ki se ukvarjajo z izboljšavami v prometu, med katerimi so bili predstavniki občin, župani, češki minister za transport Martin Kupka, predstavniki civilne družbe, profesorji in mnogi drugi, je izmenjevalo izkušnje, predloge, izzive za reševanje gostega prometa. Ena od pogosto omenjenih načinov dobre prakse je bila vpeljava in promocija aktivne mobilnosti v mesta. Konferenca je bila organizirana v sklopu dveh projektov evropskega programa za razvoj podonavja Danube Transnational Programme – SABRINA in Danube Cycle Plans.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Martin Kupka, češki Minister za transport. Foto: Katarina Sladoljev
 

Dogodek je potekal natanko leto po tem, ko je bila na Dunaju, v okviru vseevropskega programa za promet, zdravje in okolje (THE PEP) sprejeta mednarodna zaveza »Dunajska deklaracija«. Takrat se je 17. in 18. maja 2021 na petem visokem ministrskem srečanju zbralo 46 ministrov in državnih sekretarjev ter predstavnikov 41 držav vse-evropske regije, vključno s predstavniki iz Slovenije. Ministri in predstavniki evropskih držav so sprejeli tudi vse-evropski načrt za promocijo kolesarjenja (PEMP), prvi strateški dokument o kolesarjenju, ki je bil uradno sprejet na mednarodni ravni. Namen dokumenta je politično prepoznati naraščajoč pomen kolesarjenja v prometu in ponuditi okvir za njegov razvoj s strateškim pristopom.

Jaroslav Vymazal, mestni svetnik za transport gostiteljskega mesta Jihlava in direktor Partnerstva za urbano mobilnost (Partnership for Urban Mobility) je udeležencem konference pokazal dobre prakse in izzive mesta Jihlava na dveh kolesih. Foto: Jana Vybiralova

 

Dokument, ki je postal temeljno vodilo za razvoj aktivne mobilnosti v Evropi, je bil razvit pod okriljem vse-evropskega programa za promet, zdravje in okolje (THE PEP), kot skupna pobuda Gospodarske komisije Združenih narodov za Evropo UNECE in Svetovne zdravstvene organizacije (WHO).

»Prvi vse-evropski načrt za promocijo kolesarjenja je ključni dosežek za spodbujanje aktivne mobilnosti – kolesarjenja in hoje – ne samo v mestih, ampak tudi na nacionalni in evropski ravni,« je povedal Robert Thaler z avstrijskega ministrstva za podnebne ukrepe, okolje, energijo, mobilnost, inovacije in tehnologijo, ki je tudi podpredsednik vse-evropskega programa THE PEP.

Robert Thaler, podpredsednik Vse-evropskega programa za transport, zdravje in okolje (THE PEP) in vodja oddelka Aktivne mobilnosti in menedžmenta mobilnosti avstrijskega Ministrstva za klimatsko akcijo, okolje, energijo, mobilnost in tehnologijo (Vice Chairman of the Transport Health Environment Pan European Programme THE PEP and Head of Division Active Mobility and Mobility Management, Ministry for Climate Action, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology of Austria). Foto: Jana Vybiralova

 

Na konferenci so se predstavili tudi predstavniki partnerskih organizacij, ki so vključene v evropska projekta Danube Cycle Plans in SABRINA , med njimi tudi Gregor Steklačič, slovenski nacionalni koordinator za kolesarstvo z Ministrstva za infrastrukturo, ki je predstavil dobre prakse na področju kolesarstva v Sloveniji.

Gregor Steklačič, Nacionalni koordinator za kolesarstvo Slovenije in podsekretar na Direktoratu za trajnostno mobilnost in prometno politiko Ministrstva za infrastrukturo. Foto: Katarina Sladoljev

 

Češka je mentor Sloveniji znotraj projekta Danube Cycle Plans, v okviru katerega bo tudi v Sloveniji letos septembra prvič organizirana Nacionalna kolesarska konferenca. Spremljajte SPTM za kmalu več informacij o tem.

Povzeto po novici Interreg Danube

 

 

 

Loader