Nacionalne smernice za pripravo Načrtov izvajanja parkirnih politik

6. maja 2024

Nacionalne smernice za pripravo Načrtov izvajanja parkirnih politik

Možnost parkiranja na cilju se izkazuje kot odločilni dejavnik pri izbiri načina potovanja. Dejstvo je, da je ob obilici parkirnih mest potovalne navade ljudi izjemno težko spreminjati. Izbiro trajnostnih oblik potovanj lahko spodbujamo z ukrepi na področju hoje, kolesarjenja in javnega potniškega prometa, ključnega pomena za racionalnejšo rabo avtomobila pa je predvsem ustrezna parkirna politika. Pričujoče smernice za pripravo Načrtov izvajanja parkirnih politik (NIPP) predstavljajo orodje za uspešno in učinkovito upravljanje parkiranja, s katerim je mogoče ustrezno oceniti trenutno stanje in potrebo po parkirnih mestih ter uravnotežiti ponudbo in povpraševanje.

NACIONALNE SMERNICE ZA PRIPRAVO NAČRTOV IZVAJANJA PARKIRNIH POLITIK (povezava)

Cilj parkirne politike mora biti zmanjšanje deleža kratkih poti z osebnimi vozili in s tem povezanih prometnih zastojev, ki zmanjšujejo privlačnost mesta. Pravilna parkirna politika lahko pripomore k zmanjšanju stroškov stanovanjske gradnje, izboljša kakovost zraka, omili pregrevanje mesta, predvsem pa oplemeniti javni prostor. Javni prostor, ki ni več namenjen zgolj parkiranju, ima namreč z družbenega, ekonomskega in okoljskega vidika bistveno višjo vrednost. Parkirna politika je v kombinaciji s spodbujanjem alternativnih oblik prevoza, kot so hoja, kolesarjenje ali uporaba javnega prevoza eno močnejših orodij za preoblikovanje mest za boljšo kakovost bivanja.

Smernice za pripravo NIPP so namenjene mestnim občinam, ki morajo skladno z Zakonom o celostnem prometnem načrtovanju pripraviti NIPP, ter občinam, ki v sklopu občinske celostne prometne strategije (OCPS) ugotovijo, da je parkiranje
eno izmed prioritetnih področij urejanja.

Smernice so nastale v okviru operacije Mehki ukrepi trajnostne mobilnosti. Izdelal jih je konzorcij izvajalcev Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora ter Ljubljanski urbanistični zavod d.d. v sodelovanju z Zavodom za urbanizem Maribor d.o.o., Urbanističnim inštitutom Slovenije, PNZ d.o.o., Igeo d.o.o. ter Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo.

Loader